Mass media romaneasca si summitul NATO

Daca principalele publicatii au inteles importanta desfasurarii summitului NATO in Romania, si au acordat spatii largi comentariilor si analizelor pe aceasta tema, televiziunile romanesti (de fapt, unele) au facut din acest lucru un subiect mai mult sau mai putin monden.


Sa fie de vina “calitatea” indoielnica a moderatorilor si mai ales, a unor moderatoare, sau aceasta este politica editoriala si manageriala a unor televiziuni?

Ca o completare, unele “reporterite” prezente la poarta Cotroceniului in seara dineului oferit de catre presedintele Romaniei sefilor delegatiilor participante la summit, isi dadeau cu presupusul asupra meniului. Frazele (putine, de altfel) erau de genul: “se pare ca se bea sampanie”, sau “posibil se mananca icre negre”. Zau daca ne intereseaza ce “posibil” sau “se pare” sau “probabil” mancau si beau invitatii…

Mai mult decat atat, asistam la o continua balacareala privind atitudinile si pozitiile factorilor de decizie romani. Oare modul de organizare al summitului este mai important decat continutul discutiilor ce se poarta, dezbaterile si a eventualele decizii ce se vor adopta? Vrand-nevrand, deciziile se vor rasfrange si asupra noastra, a tuturor.

De exemplu, credem ca ar fi mai important de stiut cati, “amarati” de militari vor “dori” – vezi-Doamne, sa plece prin vreun capat de lume, ca sa-si poata cumpara o casa, unii dintre ei poate isi vor da viata pentru acest lucru (o simpla casa), decat ce le-a cazut bine sau rau unora la dineu…

Prezenta cainilor vagabonzi in anumite zone unde se desfasoara summitul, e mai mediatizata decat prezenta anumitor delegatii internationale, punctele de vedere ale acestora sau continutul mesajelor politice ce urmeaza sa le transmita.

Este evident ca publicul tinta ce-l vizeaza aceste televiziuni este cel al ignorantilor si manelistilor, gata oricand sa asiste la un circ, la o spalare de rufe in public, si nu publicul dornic “sa participe” la o discutie serioasa, despre incotro se indreapta omenirea si, implicit, Romania.

Este putin probabil ca pe cei care lucreaza la uzinele “Dacia” si sunt de ceva zile bune in greva, ii intereseaza faptul ca Angela Merkel a purtat un compleu “de office”. Poate se gandesc (aici ne referim la cei mai tineri) sa se reorienteze profesional si sa subscrie sloganului “Armata – alegerea ta cea mai buna!”. Si, angajandu-se in mod voluntar in armata, sa stie ca un stat membru NATO participa obligatoriu la misiunile Aliantei, acolo unde este nevoie. Astfel de informatii ar trebui sa se dea pe post, nu povesti cu “gasca lu’ Maidanezu (gasca de caini vagabonzi pe care administratia locala a faimoasei capitale nu a fost in stare sa o adune). Asa, pana pleaca Bush-elul!

Am indrazni sa le recomandam acelora pe care-i intereseaza cu adevarat ce se intampla in lumea ce ne inconjoara, sa se indrepte mai degraba inspre biroul in care exista un calculator, si implicit, o conexiune internet, decat sa asiste, facand rating unor televiziuni care nu vor sa ridice stacheta calitativa a emisiunilor informative!

Raul Dancuta

03 aprilie 2008

Etichete:

Comentati